Wystawa
Wystawa „EXTENDED PERSPECTIVE” to efekt wieloletniej współpracy na płaszczyźnie pozornie odległych od siebie obszarów, jakimi są sztuka i rozszerzona rzeczywistość. Konsekwencją tego jest prezentacja malarstwa i rysunku w połączeniu z ukazaniem sposobów i możliwości ich interpretacji i eksploracji za pośrednictwem najnowszych cyfrowych i wirtualnych technologii oraz narzędzi.
Wystawa w VR Inkubator w Fałkowie w nowatorski sposób ukazuje to, jak można zinterpretować obraz / rysunek i przedstawić jego dodatkową warstwę, wymiar – perspektywę, przy użyciu smartfona lub gogli VR.
Wernisaż wystawy zaplanowano na dzień 19.04.2023r., godz. 18:00, w
#VRInkubator
Artyści i Artystki:
Tomasz Kalitko
José Manuel Jiménez Muñoz
Joanna Marcinkowska
Pracownia Rysunku 3D:
Piotr Koźniewski – prowadzący pracownię
Studentki i studenci:
Agata Drzazgowska
Katarzyna Drzazgowska
Alicja Jóźwiak
Julia Przecińska
Fryderyk Szulgit
Wernisaż 19.04.2023r., godz. 18:00, objęty jest obowiązkiem posiadania zaproszeń imiennych.
Wystawa 20.04.-10.05.2023r. jest ogólnodostępna w budynku
#VRInkubator od poniedziałku do piątku w godz. 12:00-18:00.
Partnerzy wystawy:
Patronat medialny:
Artyści
Tomasz Kalitko
Urodził się w 1979 roku w Gorzowie Wlkp. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na wydziale Malarstwa. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Jana Świtki. Doktorat obroniony w 2007 roku pod opieką prof. Krzysztofa Markowskiego. Od 2020 roku doktor habilitowany pracujący na stanowisku profesora UAP. Malarz, lider, kompozytor i gitarzysta zespołu Panoptikum. Autor kilkunastu wystaw indywidualnych i uczestnik kilkudziesięciu prezentacji zbiorowych w Europie i USA. W centrum jego zainteresowań artystycznych znajdują się działania w przestrzeni publicznej takie jak mural i sztuka uliczna w połączeniu z rozszerzoną rzeczywistością.
José Manuel Jiménez Muñoz
Absolwent Uniwersytetu w Granadzie (Hiszpania), oraz Konserwatorium Muzycznego w Murcji, znany również pod artystycznym pseudonimem José Goz. Laureat nagrody za twórczość naukową i artystyczną w dziedzinie komiksu na Uniwersytecie w Granadzie w 2014 roku. Autor kilku wystaw indywidualnych i uczestnik wielu prezentacji zbiorowych w Europie. Artysta brał udział w wielu programach badawczych i projektach międzynarodowych, a obecnie prowadzi pracownię „Język narracji w rysunku” na Wydziale Malarstwa i Rysunku Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Zajmuje się rysunkiem, skupiając się na narracji komiksowej i ilustracji.
Joanna Marcinkowska
Urodziła się w 1982 roku w Poznaniu. Absolwentka Edukacji Artystycznej i Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Od 2020 roku doktorka habilitowana w dziedzinie sztuki. Od 2007 roku zawodowo związana jest z macierzystą uczelnią – obecnie Uniwersytetem Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, pracując na stanowisku profesorki UAP. Autorka kilkunastu wystaw indywidualnych i uczestniczka kilkudziesięciu prezentacji zbiorowych w Europie i USA. Fascynuje się kulturą tradycyjną, a artystycznie wypowiada się w obszarze malarstwa, rysunku i wycinanki.
Rysunek3D
Piotr Koźniewski – prowadzący pracownię.
Od 12 lat pioniersko i kreatywnie zajmuje się narzędziami Augmented i Virtual Reality. Poza działalnością komercyjną tworzy lub współtworzy inicjatywy edukacyjne, twórcze i wystawiennicze, których ideą jest praktyczne i konstruktywne zastosowanie technologii 3D oraz pokazanie technologii jako narzędzia przyszłości, a nie tylko gadżetu.
Na Wydziale Malarstwa i Rysunku UAP prowadzi autorskie laboratorium, którego priorytetem jest wykorzystanie nowatorskich narzędzi do rysowania w 3D w procesach pracy, a zwłaszcza współpracy twórczej w wielowymiarowym, interaktywnym świecie współczesnego świata VR.
Inicjator pierwszej współpracy twórców oprogramowania Gravity Sketch z uczelnią artystyczną w Polsce, dzięki czemu osoby studiujące w całej uczelni mogą korzystać w pełni jej możliwości w VR.
Studentki i studenci:
Agata Drzazgowska
Studentka III roku Malarstwa studiów licencjackich. Interesuje się sztuką konceptualną oraz francuską nową falą (kino).
Katarzyna Drzazgowska
Studentka II roku Malarstwa studiów licencjackich. Odkrywa różne techniki tworzenia obrazu. Interesuje się animacją i kinem.
Michał Grzybowski
Student III roku Malarstwa studiów licencjackich. Zajmuje się głównie tworzeniem obiektów przestrzennych. W realizacjach artystycznych interesują go nawiązania do matematyki oraz jej korelacje ze sztuką.
Alicja Jóźwiak
Absolwentka kierunku Malarstwo, obecnie będąca dyplomantką Edukacji Artystycznej. Porusza się w obszarach różnych mediów, wciąż poszerzając krąg swoich zainteresowań i umiejętności twórczych. Eksploruje możliwości jakie dają współczesne środki wyrazu artystycznego, upatrując w nich drogi nie tylko do wyrażania siebie, lecz także do zabierania głosu w istotnych dla niej tematach socjologicznych.
Julia Przecińska
Studentka III roku Malarstwa, uczestniczka międzyuczelnianej wymiany z ASP w Gdańsku. Oprócz malarstwa tworzy w dziedzinie grafiki artystycznej i komputerowej.
Fryderyk Szulgit
Student I roku Malarstwa studiów magisterskich. Absolwent kierunku gitara jazzowa na Poznańskiej Akademii Muzycznej oraz Malarstwa na UAP. Zajmuje się malarstwem, obiektem, sztukami wizualnymi opartymi na nowych mediach oraz instrumentalistyką i produkcją muzyczną.
Wszystkie przedstawione przez studentki i studentów prace, wykonane zostały w całości wewnątrz gogli VR – Meta Quest 2 oraz w aplikacji Gravity Sketch.
Partnerzy
Patronat:
Starosta Gnieźnieński
Partnerzy wystawy:
Bank Spółdzielczy w Gnieźnie
https://www.bs.gniezno.pl/
Gmina Lubowo
Restauracja InSide
Patronat medialny:
Portal moje-gniezno.pl